7. januar 2013

My breakfast // bananpandekager

Jeg har aldrig været god til at spise morgenmad, har tidligere kunne gå helt indtil middagstid inden jeg fik noget. Den går bare ikke længere og især ikke hvis det skal lykkes at have et stabilt blodsukker gennem dagen. Efter jeg flyttede ud til hr. Hansen er jeg blevet bedre til det, men aldrig rigtig god.

Det er ikke fordi jeg ikke godt har vidst at morgenmad er virkelig vigtigt og at det er usundt at undlade det, det har bare aldrig sagt mig noget. Kan være det er fordi jeg som lille altid har været meget tidlig oppe og derfor ikke var sulten, men jeg ved det helt ærligt ikke.
Men det skal der laves om på nu. Siden hr. Hansen er kommet hjem har jeg faktisk været så god at få morgenmad hver dag. Lyder måske ikke så vildt, men er det nu alligevel for mig. I og med at jeg ikke skal møde på arbejde kl. 8, har jeg lidt bedre tid om morgenen og er begyndt at gå lidt mere op i at få en god morgenmad såsom blødkogte æg, smoothies, sunde pandekager osv.

En af mine nye yndlingsopskrifter er pandekager med stort set ingen kulhydrater. Der skal hverken mel eller sukker i.

1 – 2 modne og moste bananer
1 dl havregryn eller kokosmel
2 æg
2 spsk mælk

1 tsk. vanillepulver (eller andre krydderier efter egen smag)
Kokosolie eller smør til stegning

  • Pisk alle ingredienserne sammen til en tyk, lidt grumset dej og steg dem i små portioner på panden til de er gyldne.
  • Spis dem med f.eks. friske bær, lidt honning, frisk frugt, græsk yoghurt, hakkede mandler osv. Kun fantasien sætter grænser. 

Happy cooking :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar