3. juni 2013

Nem og lækker aftensmad

Jeg er for tiden helt vild med pasta og især frisk spinatpasta. Og hvis man mikser det med stegte grønsager og lidt bacon eller kylling, bliver det ekstra godt. Så her er min opskrift på en meget nem og lækker ret, som ikke tager mere end ca. et kvarter at lave.

Som i ved elsker vi champignoner her i huset, de er altid en del af denne ret. Jeg brugte 500g fiske champignoner, 2 peberfrugter, et bundt forårsløg, 2 fede hvidløg og en pakke bacon i tern( for at gøre det lidt sundere kan man sagtens erstatte baconen med kylling) og en pakke frisk pasta.
Jeg steger først baconen sammen med hvidløget, til det er næsten sprødt og putter derefter champignonerne, som er skåret i, stykker i. Lige før vandet til pastaen koger, putter jeg resten af grønsagerne på panden, så peberfrugten ikke bliver for smattet. Når pastaen er kogt færdig, serverer jeg det hele sammen med en lækker pesto, for at give lidt ekstra smag.

Velbekomme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar